خمیازه واگیر دار است یا خیر
نوشته شده توسط : $$ALI$$

گفته می شود خمیازه مسری است بخصوص در کودکان، این گفته تا چه حد صحت دارد؟
محققان آمریکایی می‌گویند کودکان زیر ۴ سال و کودکان مبتلا به اوتیسم به خمیازه دیگر افراد حساس نیستند و با دیدن خمیازه، خمیازه نمی‌کشند…

 

طبق مقاله‌ای که در مجله child development منتشر شده است محققان دانشگاه Connecticut پس از زیر نظر گرفتن ۱۲۰ کودک یک تا ۶ سال و ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم که بین ۶ تا ۱۳ سال سن داشتند متوجه شدند خمیازه در کودکان واگیر ندارد و آنها با خمیازه افراد دیگر خمیازه نمی‌کشند.

خمیازه کشیدن تاثیری واگیر گونه دارد به طوری که هنگام مشاهده خمیازه کشیدن دیگران ، شخص احساس می کند باید خمیازه بکشد و این حالت از فردی به فرد دیگر در یک جمع ، سرایت می یابد.

در واقع محققان بر این باورند شاید بتوان از این حس برای تشخیص زودهنگام اختلال اوتیسم در کودکاناستفاده کرد . به گفته این محققان‌، در واقع ،‌این علامت ، یکی از شواهد مرتبط با بی تفاوتی در کودکان مبتلا به اوتیسم است.

طیف اختلالات اوتیسم به تخریب شدید و جدی قوای تفکر ، احساس ، زبان و توانایی ارتباط با دیگران منجر می شود. این اختلالات معمولا در اوایل دوران کودکی مشخص می شوند و از انواع شدید تا خفیف اوتیسم را که سندروم آسپرگر Asperger نام دارد ، شامل می شوند





:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: